Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022

 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής

Μονάδας

Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Η θετική αποτίμηση της εφαρμογής καινοτόμων εναλλακτικών διδακτικών πρακτικών, η εφαρμογή

διαφοροποιημένης διδασκαλίας, οι πρακτικές ενίσχυσης της διερευνητικής μάθησης, η διαμορφωτική

ανατροφοδότηση, η υποστήριξη μαθητών ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, η υλοποίηση των εργαστηρίων

δεξιοτήτων...

Σχολική διαρροή ... Εκτός αυτών των περιπτώσεων, δεν προκύπτουν αδικαιολόγητες απουσίες μαθητών μεγάλου

χρονικού διαστήματος. Σε αυτό συμβάλλει η καλή συνεργασία σχολείου και γονέων. Απουσίες μαθητών και

αδικαιολόγητες καθυστερήσεις σημειώθηκαν, αλλά σε χαμηλά ποσοστά.

Οι εκπαιδευτικοί με την ειλικρινή συνεργασία τους διαμορφώνουν ένα ήρεμο, ευχάριστο και συνεργατικό κλίμα

μέσα στο σχολείο, όπου προάγεται η εμπιστοσύνη, η συνέργεια και ο αμοιβαίος σεβασμός. Αποτελούν πρότυπο

συμπεριφοράς για τους μαθητές τους, οδηγώντας τους σε ενδυνάμωση των σχέσεών τους.

Η μέριμνα στα ζητήματα που αφορούν στην οργάνωση της σχολικής ζωής, στον έλεγχο, στην ένταξη-

συμπερίληψη, και στην πρόληψη φαινομένων βίας, αποτελούν συνεχή και σταθερό προσανατολισμό και

προτεραιότητα του σχολείου για τη διαμόρφωση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος όπου όλοι συνεργάζονται με

στόχο την επιτυχία.

Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών εκπαιδευτικών υπήρξαν θετικές, αρκετά στενές και υποστηρικτικές, χωρίς να

οδηγούνται στην εξάρτηση. Οι εκπαιδευτικοί νοιάζονταν για τους μαθητές/τριές τους δείχνοντας αγάπη και

αποδοχή.

Τέλος, θετικότατη η συνεχής προσπάθεια διαμόρφωσης κοινού οράματος και κοινών επιδιώξεων ...

Σημεία προς βελτίωση

Τα σημεία προς βελτίωση, ενσωματώνονται μέσα στο κείμενο των προτάσεων προς βελτίωση.

Προτάσεις προς βελτίωση

Η θετική αποτίμηση της εφαρμογής όλων των καινοτόμων εναλλακτικών που υλοποιήθηκαν στη σχολική σας

μονάδα το 2021-2022, προτείνεται να αποτελέσει πρόσφορο έδαφος ανάληψης νέων προκλήσεων με την

καινούρια σχολική χρονιά.

Για τα προγράμματα της σχολικής διαρροής, προτείνεται να ενισχυθεί η σχολική μονάδα με υποστηρικτικές

δράσεις επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ενδυνάμωσης των οικογενειών και ανάπτυξης θετικών σχέσεων

μεταξύ των μαθητών.

Επιπρόσθετα, προτείνεται ισχυρά, η συνέχιση των καινοτόμων προσεγγίσεων της διαφορετικότητας και της

αντιμετώπισης περιστατικών συμπεριφοράς, ώστε να δημιουργηθεί μία κουλτούρα αξιών και ήθους,

αναγνώρισης του έργου του σχολείου, και παράλληλα μείωση της αμφισβήτησης και των αδικαιολόγητων

παρεμβάσεων των γονέων στο διδακτικό έργο.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Η απόφασή σας για συμμετοχή στον σχεδιασμό και την εφαρμογή Προγραμματισμού και Εσωτερικής

Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής σας μονάδας, χαρακτηρίζει την κουλτούρα και το μοντέλο

της κατανεμημένης ηγεσίας στον μετασχηματισμό του σχολείου σε οργανισμό μάθησης, που ορθά εφαρμόζετε!

Ο Διευθυντής ... μέσω του μοντέλου της κατανεμημένης ηγεσίας, δίνει χώρο και χρόνο στους εκπαιδευτικούς να

συμμετέχουν και να εμπλέκονται ενεργά στα δρώμενα του σχολείου. Τους παροτρύνει να συμμετέχουν σε μικρά

δίκτυα συνεργασίας και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και ηγετικούς ρόλους με σκοπό την προώθηση του

οράματος ενός συμπεριληπτικού σχολείου. Όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται συλλογικά από τον σύλλογο

διδασκόντων ο οποίος συνεδριάζει τακτικά και έκτακτα, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που μπορεί να

προκύψουν κατά τη διάρκεια του έτους.

Η διεύθυνση του σχολείου καλλιέργησε την επικοινωνία με τους διευθυντές των γειτονικών σχολικών μονάδων,

και φρόντισε για την έγκαιρη διοικητική διεκπεραίωση τακτικών και έκτακτων διοικητικών θεμάτων.

Η εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας υλοποιήθηκε σε υψηλά επίπεδα μέσα από τον σχεδιασμό ανάλογων

δράσεων και σε συνεργασία με πληθώρα φορέων.

Σημεία προς βελτίωση

Τα σημεία προς βελτίωση, ενσωματώνονται μέσα στο κείμενο των προτάσεων προς βελτίωση.

Προτάσεις προς βελτίωση

Η ύπαρξη του οράματος που διαπνέει τη σχολική μονάδα, μόνο να ενισχυθεί προτείνεται, μέσα από τη διατήρηση

και ανάπτυξη συλλογικών δράσεων που θα συμβάλλουν στη διατήρηση του θερμού σχολικού κλίματος και στην

εξωστρέφεια του σχολείου.

Μετά τις εξαιρετικές ιδέες, ... αλλά και τις επιτυχημένες υλοποιήσεις τους, προτείνεται, για το νέο έτος 2022-

2023, να υιοθετηθεί μία μηνιαία δράση που θα προβάλλει τη συμβολή του έργου της μονάδας στην αναβάθμιση

της τοπικής κοινωνίας -άυλα ή υλικά.

Η συνεχής επαφή του σχολείου με την κοινότητα ενισχύει την αίσθηση πολιτότητας και συνευθύνης των

μαθητών.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Εξαιρετικές επιλογές συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε εξ αποστάσεως και δια ζώσης επιμορφωτικά

προγράμματα.

Σημεία προς βελτίωση

Τα σημεία προς βελτίωση, ενσωματώνονται μέσα στο κείμενο των προτάσεων προς βελτίωση.

Προτάσεις προς βελτίωση

Προτείνεται: α) τα θέματα των δράσεων να προκύπτουν από τις ανάγκες των εκπαιδευτικών, ώστε να

ενδυναμώνονται άμεσα και να προάγεται ο διδακτικός και παιδαγωγικός τους ρόλος, β) να δοθεί ιδιαίτερη

βαρύτητα στον σχεδιασμό και στην επιλογή επιμορφωτών των 15ώρων ενδοσχολικών επιμορφώσεων, και γ) να

μελετηθούν με προσοχή τα νέα μοντέλα επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, τα οποία παρέχονται

στις θεματικές της Νέας Εισαγωγικής Επιμόρφωσης του ΙΕΠ και στην παρουσίαση των Προγραμμάτων Σπουδών

του ΙΕΠ.

Κάθε μελλοντική πρόταση και συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα, προτείνεται να μεταφέρεται και να

ενισχύει το παραγόμενο έργο της τάξης και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Από τη νέα σχολική χρονιά έχω δηλώσει στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες, τη διαθεσιμότητά μου για σχετική

επιμόρφωση στον σχεδιασμό ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Είναι βέβαιο, γνωρίζοντας τη συμμετοχή σας σε

ευρωπαϊκά προγράμματα, πως θα χρειαστώ την πολύτιμη βοήθειά σας και τις γνώσεις σας! Σας ευχαριστώ εκ

των προτέρων!

Δεν υπάρχουν σχόλια: